I dag förflyttade vi oss söderut till
Langkawi med hjälp av
Malaysia Airlines och befinner oss på Pantai Cenang, en beach 15 minuter söder om
flygplatsen.
Vi bor nu på ”Beach Garden Resort” men flyttar – tyvärr pga ”fullt hus” till ett grannboende – ”Malibest Resort” – de sista två dagarna. Tyvärr säger jag, då Beach Garden är riktigt läckert till ett helt ok pris. Båda ställena ligger härligt på beachen med, framför allt på kvällen, läckert mysande när man inmundigar sin måltid i den nedåtgående solen.
Vi drar vidare till Koh Lipe och in i Thailand igen 15 februari så i dag måste jag fixa detta. Enligt killen jag snackade med i går har önskemålet om denna transport ökat kraftigt varför man måste vara ute i tid för att få plats.
Sanden på beachen här skiljer sig en del från det vi är vana vid från Thailand, den är mycket vitare, ungefär samma färg som sanden vid Skanör-Falsterbo, men inte lika ”tät”. Den låter inte – ”knorrar” - som sanden på södra Skånes stränder gör när den är riktigt torr. Så om man ute efter härlig sand behöver man inte åka så långt...det är vädret som skiljer….
På tal om vädret…+30 och...sol naturligtvis…:-)
Morsning
//Sierra
Här är det också strålande sol och alldeles vitt ute men inga plusgrader, bara några minus.
Jag åker till Kenya om ett par timmar skall bli härligt
hadebra
Gilla
Kram Lena