Støtt Ukraina

Memmies blogg

Tirsdag 27 November 2007

Alla hotellbokningar klara

Det tar sig! Nu har vi bokat alla hotell för bröllopsresan, sju stycken blev det. Ett resultat av många timmars surfande. Alla hotell ser ju så himla bra ut när man går in på deras hemsidor. Därför måste varje alternativ jämföras med tripadvisor. Jag är grundlig...! Men jag tror att de här hotellen blir jättebra. Jag känner mig så nöjd!!

Vi flyger ju först till Las Vegas. Där kommer vi att bo på Bellagio de två första nätterna. Sen byter vi, av ekonomiska skäl, till Circus Circus i tre nätter. Sedan kör vi vidare mot Los Angeles. De två första nätterna i LA bor vi på Raffles Inn & Suites i Anaheim, precis vid Disneyland. Då har vi en kväll och en heldag på oss att besöka Disneyland. Vi vill undvika att köra för mycket i städerna därför har vi valt hotell som ligger nära de ställen vi vill besöka. Så vi kommer bara att behöva köra genom LA en gång och det är när vi byter hotell. Vi kommer att bo sex nätter på Magic Castle hotel i Hollywood. Det ligger på Franklin avenue, precis vid Walk of Fame. En tunnelbanestation från Universal Studios.

Vi hade ju hoppats på att få en vecka på en RCI anläggning någonstans i Californien, men det var lättare sagt än gjort. Vi la in en sökning redan i somras men har fortfarande inte hört något. Enligt RCI är det väldigt svårt att få en vecka där, så nu har vi gett upp den tanken och bokat vanliga hotell istället.

Efter Los Angeles kör vi motorvägen norrut, till San Simeon ungefär. Hinner vi hade det varit kul att göra ett besök på Hearst castle där, men det får vi se. Sen kör vi ut på Highway 1 upp till Carmel. Där bor vi en natt på Clarion Collection Carmel-by-the-sea. Vad dyrt det var att bo i Carmel!! Det var lika dyrt som Bellagio, och då skiljer det ett par stjärnor mellan de hotellen. Men det får det vara värt.

Dagen därpå fortsätter vi till San Francisco, via 17 mile drive. Där har vi tre nätter på Comfort Inn By the Bay som ligger jättenära Fisherman's Wharf och alla andra SF-sevärdheter. Vi har bokat ett rum med utsikt mot Golden Gate-bron. Sista natten kommer vi att bo på El Rancho Inn som ligger nära flygplatsen. Vårt plan går redan kl 9.00 och vi vill inte riskera att fastna i nån bilkö eller nåt, så vi kände att vi vill bo så nära flygplatsen som möjligt.

Nästa steg blir att boka hyrbilen!
Del med andre:    

Kommentarer
Familyb sier:
Åhhh vilken härlig resa det ser ut som!! Wow! Bellagio skulle man vilja prova någon gång......najs! Hälsningar M
Postet 2007-12-19 18:40  Rapporter
Maddeck sier:
Vad härligt det låter. Det kommer bli en toppenresa! Så nu är det ju bara att börja nedräkningen. Och tiden går väääldigt långsamt ibland.... Men ibland går det fort också!
Just nu är det 4 månader kvar till jag åker!! Nice ska det bli.
Kolla på Mrjet när du ska boka hyrbilen, där hittade jag bästa priset!
Mvh M
Postet 2007-11-27 19:55  Rapporter

Skriv kommentar
Arkivet
Vis alle

Siste innlegg

Restorkan är över!
14 år siden
Ka-ching!
14 år siden
This is how we kick it in Texas!
15 år siden